Η Γάτα
Image default
Υγεία & Διατροφή

Ποιες τροφές που είναι γεμάτες μελατονίνη νικούν την αϋπνία

Shares

Αν δυσκολεύεστε στον ύπνο, είτε από αϋπνία, είτε από κακής ποιότητας, οι λόγοι μπορεί να είναι πολλοί, κι ένας από αυτούς και οι διατροφή

Αϋπνία, υπερένταση και ακόμα αν καταφέρετε να κοιμηθείτε, ξυπνάτε κουρασμένοι. Σε όλα αυτά συμβάλλουν ένα σωρό παράγοντες (ψυχολογία, διάθεση, άγχος, σωματικά νοσήματα), οι συνθήκες του περιβάλλοντος που κοιμάστε, όπως επίσης και η διατροφή.

Σκοτεινό δωμάτιο χωρίς συσκευές σε αναμονή

Η μελατονίνη είναι μια ορμόνη που παράγεται από την επίφυση, στον εγκέφαλο. Βοηθά τον οργανισμό μας να γνωρίζει πότε είναι ώρα για ύπνο και πότε είναι η ώρα για να ξυπνήσουμε. Η σύνθεση και έκκρισή της, ενεργοποιούνται από το σκοτάδι και απενεργοποιούνται από το φως. Για τον λόγο αυτό καλείται και «ορμόνη του ύπνου» ή «βιολογικό ρολόι» του οργανισμού.

Για να παραχθεί μελατονίνη πρέπει να κοιμάστε σε εντελώς σκοτεινό δωμάτιο (χωρίς φωτάκι νύχτας), χωρίς ηλεκτρικές συσκευές σε αναμονή (πχ τηλεόραση, κομπιούτερ κλπ) και φυσικά… χωρίς το κινητό πλάι σας! Φως και ακτινοβολία, βλάπτουν σοβαρά τον ύπνο, οπότε και την υγεία!

Επιπλέον, έχει και αυτή αντιοξειδωτικές και ενισχυτικές του ανοσολογικού μας συστήματος ιδιότητες. Η μείωση της παραγωγής της μελατονίνης στους ανθρώπους λόγω του ότι στην εποχή μας εκτίθενται πολύ περισσότερες ώρες στο φως -εξαιτίας του τεχνητού φωτισμού τη νύχτα- έχει προταθεί ως μια από τις αιτίες της μεγάλης αύξησης των προβλημάτων που σχετίζονται με την αϋπνία στο γενικό πληθυσμό, αλλά και των καρκίνων.

Η θεωρία αυτή ισχυροποιείται από έρευνες που έδειξαν σημαντική αύξηση περιστατικών καρκίνου σε εργαζόμενους τη νύχτα που εκτίθενται για πολύ περισσότερες ώρες στο φως.

Υπάρχουν χάπια μελατονίνης (φυσικής ή συνθετικής) τα οποία δεν είναι, ούτε χαρακτηρίζονται ως συμπληρώματα διατροφής και πωλούνται ελεύθερα, χωρίς ιατρική συνταγή. Καλό θα είναι ωστόσο να μην τα καταναλώσετε πριν επισκεφθείτε τον γιατρό σας. Δεδομένου ότι οι μακροχρόνιες επιδράσεις της πρόσθετης πρόσληψης μελατονίνης δεν έχουν πλήρως διακριβωθεί, πρέπει να επιζητείται η ανάλογη ιατρική συμβουλή.

Και πριν επισκεφθείτε τον γιατρό σας, βεβαιωθείτε ότι εξαντλήσατε όλες τις απαραίτητες συνθήκες για έναν καλό ύπνο και ότι αυτό, δεν “δούλεψε”.

Από θέμα διατροφής, κάποια τρόφιμα μπορούν να σας βοηθήσουν να κοιμηθείτε καλά.

Υδατάνθρακες

Ζυμαρικά, ψωμί, ρύζι, μακαρόνια, πατάτες είναι μερικοί μόνο από τους υδατάνθρακες που μας εξασφαλίζουν καλύτερο ύπνο. Γιατί; Η κατανάλωση υδατανθράκων συμβάλλει στην έκκριση της σεροτονίνης, ορμόνης απαραίτητης για να κοιμηθούμε. Έχετε προσέξει ότι όταν καταναλώνετε ένα πλούσιο σε υδατάνθρακες γεύμα τη μέρα αυτό μπορεί να σας φέρει υπνηλία; Αυτό συμβαίνει λόγω της σεροτονίνης.

Γαλακτοκομικά προϊόντα

Γάλα, γιαούρτι, ροφήματα με βάση το γάλα ή το γιαούρτι μπορούν να σας βοηθήσουν να κοιμηθείτε καλύτερα καθώς είναι τρόφιμα πλούσια σε τρυπτοφάνη. Η τρυπτοφάνη φαίνεται να είναι ίσως η πιο σημαντική θρεπτική ουσία για την ποιότητα του ύπνου μας, καθώς στον οργανισμό μετατρέπεται σε σεροτονίνη.

Ξηροί Καρποί

Μία χούφτα ανάλατων ξηρών καρπών μπορεί να σας χαλαρώσει αρκετά πριν κοιμηθείτε. Περιέχουν τρυπτοφάνη και μαγνήσιο, τα οποία δρουν συνδυαστικά εξασφαλίζοντας καλύτερο και ήρεμο ύπνο.

Προϊόντα ολικής άλεσης

Τα αμυλούχα τρόφιμα ολικής άλεσης συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των διαταραχών του ύπνου, αφού περιέχουν και αυτά τρυπτοφάνη, καθώς επίσης και βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Οι τελευταίες βοηθούν στη χαλάρωση του νευρικού συστήματος, και έμμεσα βοηθούν στην καλύτερη ποιότητα του ύπνου.

Λαχανικά και μυρωδικά

Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το μαρούλι και το σπανάκι, αλλά και μυρωδικά, όπως ο άνηθος ή ο βασιλικός είναι επίσης πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι οποίες όπως αναφέραμε παραπάνω βοηθούν στην χαλάρωση του νευρικού μας συστήματος.

Τροφές πλούσιες σε μελατονίνη

Ο καλύτερος τρόπος για να κοιμηθείτε καλά το βράδυ είναι να αυξήσετε την πρόσληψη μελατονίνης. Πλούσιες πηγές μελατονίνης είναι, μεταξύ άλλων, τα κεράσια, οι πορτοκαλί πιπεριές, τα καρύδια, ο λιναρόσπορος και η ντομάτα.

Shares

δείτε ακόμα

Βρετανία: Μελέτη αναφέρει ότι το κλείδωμα συνδέεται με υπέρβαση θανάτων κατά χιλιάδες

Η Γάτα

Ποια διατροφή αυξάνει τον σίδηρο και το «λάθος» που κάνουμε

Η Γάτα

Κορωνοϊός: Τι λείπει από τον οργανισμό των ασθενών υψηλού ρίσκου

Η Γάτα

Τα μυστικά deal των φαρμακοβιομηχανιών στις αποζημιώσεις για παρενέργειες των εμβολίων

Η Γάτα

AstraZeneca: Άρρωστη και δεύτερη εθελόντρια δοκιμών του εμβολίου

Η Γάτα

«Αισιόδοξος» Μπιλ Γκέιτς: Στην «καλύτερη περίπτωση» η πανδημία να τελειώσει 2022, χάρη στα εμβόλια

Η Γάτα
Shares